FANDOM

"אני הוא הברק. הגשם השתנה."
—ריידן, 2014.
ריידן - איור - מטאל גיר סוליד 2

ריידן, 2009.

ג'ק, שם קוד סנייק ולאחר מיכן ריידן, היה סוכן הכוחות המיוחדים ביחידת פוקסהאונד, שידוע כמי שאחראי לסיום תקרית מנהטן של 2009. ילד חייל לשעבר תחת סולידוס סנייק, ריידן נבחר על ידי הפטריוטים לתוכנית S3 של הארגון.

בשנים שלאחר התקרית, ריידן נהפך לסייבורג נינג'ה השלישי, והיה מעורב באירועי התקוממות ליקוויד אוסלוט של שנת 2014. במהלך האירועים שב לעזור לחייל האגדי סוליד סנייק, מי שהיה המנטור של ריידן במהלך תקרית מנהטן.

לפני, בזמן ולאחר תקרית מנהטן, ריידן היה מעורב רומנטית עם רוזמרי, מי שהפכה לאישתו לאחר התקרית. ביחד, לפני הפיכתו של ריידן לסייבורג, נולד להם בן אחד, ג'ון הקטן.

לאחר אירועי 2014 ריידן, על מנת לסייע כלכלית למשפחתו, הצטרף לחברת שכירי חרב הנקראת מאבריק, והיה מעורב במלחמה בין שכירי חרב קיברנטים כנגד חברה יריבה הנקראת דספרדו.

ביוגרפיהעריכה

שנים מוקדמותעריכה

ילדות ונעוריםעריכה

ריידן נולד ב"יום גשום" בליבריה, בשנות ה-80 המוקדמות, תחת השם ג'ק. למרות שרוב אוכלוסיית המדינה היתה בנויה מאפרו-אמריקאים, ג'ק נולד עם עור "לבן כשלג". במהלך מלחמת האזרחים הליברית הראשונה, ג'ק אומץ על ידי ג'ורג' סירס (סולידוס סנייק), לאחר שסולידוס הרג את הוריו של ג'ק והכריז על עצמו כסנדק של הילד.

ילד חיילעריכה

לאחר שאומץ בידי סולידוס, ג'ק גדל ואומן על ידו בתור ילד חייל. מגיל צעיר, ג'ק לחם במלחמת האזרחים הליברית, איפה שהוא ומספר ילדים-חיילים אחרים צפו בסרטי הוליווד בתור "אימון צילומי" ואכלו מזון מעורבב עם אבקת שריפה כדי להפוך אותם לממושמעים יותר. בתקרית אחת, תחת פיקוחו של סולידוס, לג'ק הוזרק חומר לא ידוע על במהלך פגישה עם פיזולוג. בתקרית אחרת, סולידוס הציג לריידן נשקי להב על ידי שיסוע גרונו של חייל לפני הילד, במטרה ללמד את ג'ק שלהבים היו נשקים "מכובדים" יותר לעומת אקדחים ורובים.

תחת סולידוס, ג'ק הפך למכונת הריגה חסרת מעצורים, וזכה לכינוי "השד הלבן", בגלל כמות הריגות גבוהה במיוחד בהשוואה לנערים אחרים, וכן כהבחנה שהוא בין הלבנים היחידים שנולדו בליבריה באותה תקופה. ג'ק, מצויד ברובה קלשניקוב ובסכין, הוכח כנעלה הרבה יותר מילדים אחרים, ועד לגיל עשר הוא נהפך לקפטן של יחידת הילד הקטן. המיומנות הרבה שלו עם חרבות וסכינים, בשילוב האכזריות הרבה שלו בקרבותיו נגד חיילים אויבים עם אותם נשקים, נתן לג'ק את הכינוי "ג'ק המרטש", על שמו של אחד הרוצחים המפורסמים ביותר בהיסטוריה.

העברה לארצות הבריתעריכה

לאחר שמלחמת האזרחים הסתיימה, סולידוס הציב את ג'ק במרכז שיקום, עבר הוא נלקח על ידי ארגון לא ממשלתי והועבר לארצות הברית. בארצות הברית, ג'ק נפל לידיים של ארגון הפטריוטים; הארגון שטל בתוך קליפת מוחו כמות גדולה של נאנומכונות, בשיל שהוא יתופקד בתור "תוכנית גיבוי" לבינה מלאכותית נוירו-אופטית.

ג'ק נבחר על ידי הפטריוטים מהסיבה הפשוטה כי הוא היחיד מבין הילדים-חיילים שלא קיבל את עברו; בעוד שילדים אחרים נזכרו וקיבלו את עברם, ושילמו מחיר כבד על כך, ג'ק הכחיש ושנא את עברו וניסה לשכוח אותו כמה שאפשר. הנאנומכונות בגופו היו בעלי היכולת לשלוט בזיכרון ובעצבים של ג'ק, וכך היו ניתן "לנעול" את זיכרונות ילדותו ונעוריו. בנוסף, ג'ק לא היה רשום כלל באף אחד ממאגרי המידע האמריקאיים, כמו ה-FBI ה-CIA.

לאחר מיכן, ג'ק הצליח להדחיק את כל הזיכרונות שלו מתקופתו כילד חייל, אך הוא עדיין סבל מסיוטים כמעט כול לילה לאחר מיכן (הפרעת דחק פוסט-טראומטית). כעת כשהוא חי בארצות הברית, ג'ק הצטרף לכוח המשימה האמריקאי XXI, שם הוא הוכר לטובה בשל כישוריו הצבאיים, למרות שלעומת חיילים אחרים, ג'ק לא השתתף באימוני ג'נום. משם, ג'ק השתתף בכיותר מ300 סימולציות מציאות וירטואלית. לבסוף, ג'ק עזב את כוח המשימה ב-20 בינואר 2007.

חיים עם רוזמריעריכה

ב-30 באפריל 2007, ג'ק פגש לראשונה אישה צעירה הנקראת רוזמרי ("רוז"), לאחר שעבר לגור בפורט המילטון, ניו יורק סיטי, והשניים התווכחו בנוגע לסרט קינג קונג, לאחר שג'ק עבר באזור ושמע את רוזמרי נשאלת על ידי קבוצת טיירים על איזה בניין טיפס קינג קונג, שענתה שכנראה היה זה בניין קרייסלר. ג'ק אמר להם כי היא תועה וזה היה בניין האמפייר סטייטס; לאחר זמן רב של ויכוחים, הרבה לאחר שהתיירים עזבו, ג'ק ורוזמרי הלכו למוזיאון גורדי השחקים כדי לבדוק מי צודק, אך המוזיאון היה סגור, וכל אחד מהם המשיך בדכו.

שבוע לאחר מיכן, השניים נפגשו בשנית לאחר שהם גילו כי שניהם עבדו בותו מתקן צבאי. לאחר פגישתם השנייה, ג'ק ורוז החלו לצאת ביחד למשך השנתיים הבאות, ובמשך הזמן הזה רוז פיתחה רגשות עזים לג'ק. עם זאת, ג'ק נותר שקט ומבודד בשל החוויות מילדותו, לא נהג לשתף את רוז עם מחשבותיו או לבלות איתה במשך לילה שלם או אפילו לתת לה להכנס לחדרו. למרות שג'ק אהב את רוז בכול ליבו, הוא היה נוהג לצעוק עליה כדרך להוציא את עצביו.

יום אחד, רוז נכנסה לחדרו של ג'ק, ומצאה כי החדר מופשט בכלל מכול מיני פרטים והעדפות אישיים, למעט מיטה ושלוחן עבודה קטן. ג'ק גילה על כניסתה, דבר שגרם לו להכות אותה. במציאות, רוז היתה סוכנת של הפטריוטים שנשלחה לעקוב אחר ג'ק כדי שהארגון יוכל להמשיך את תצפיותיו אחריו.

הצטרפות לפוקסהאונדעריכה

זמן מה לפני תקרית מנהטן השנייה (תקרית המיכלית הגדולה), ריידן הצטרף ליחידת פוקסהאונד שלכאורה הוקמה מחדש, למרות שרשמית, היחידה נסגרה ובוטלה. ב"יחידה", ג'ק קיבל את שם הקוד "סנייק", ומפקדו היה אדם שכונה "הקולונל".

תקרית מנהטןעריכה

לאחר מנהטןעריכה

התקוממות ליקוויד אוסלוטעריכה

לאחר ההתקוממותעריכה

התנקמותעריכה

אישיות ומאפייניםעריכה

ציוד וכישוריםעריכה

מאחורי הלקעיםעריכה

הופעותעריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית